8 de nov. 2008

CONTES

Enllaç
El que més agrada als xiquets són els llibres que tracten sobre relats fantàstics.

Un llibre que els agrada molt als adolescents és "Històries de por" d' Angela Sommer-Bodenburg.

A continuació us transcric un fragment del mateix:

"(...) Harry semblava no donar cap importància al seu aspecte extern. Duia sempre la mateixa camisa negra i els mateixos pantalons negres. Els cabells li arribaven quasi fins als muscles i, per l'aspecte que tenien, semblava que no se'ls havia rentats mai. Tenia la cara molt pàl·lida, com de poca salut. I, a més, feia una olor molt estranya. Siga com vulga, el cas és que ningú no volia seure al seu costat, llevat de quan havíem de fer un examen de matemàtiques. Perquè en matemàtiques, Harry era el millor. Amb les seues preguntes era capaç de posar el mateix professor entre l'espasa i la paret.
Com és natural, no tardà a descobrir que jo de matemàtiques, no en tenia ni idea. Per això em va proposar un parell de vegades fer-me classes particulars. I ni tan sols volia que li pagara. Però jo sempre li deia que no, perquè em causava una íntima repugnància. Fins que, un dia, davant la imminència d'un examen, em vaig deixar convéncer i decidírem fer junts els exercicis.
- No te'n penediràs- em va dir Harry, amb la seua veu ronca.
- ¿I on ens veurem?- li vaig preguntar-. ¿A ta casa?
- No - va dir ell, bruscament-. A ma casa és impossible. Però podem anar a la teua. ¿Tens una habitació per a tu?
Jo vaig dir que sí.
- ¿I, de vegades, estàs sol?
- Sí. Ma mare treballa de vesprada. Però, ¿per què vols que estem sols?
-¿Per què? - va riure amb aquella veu ronca-. Perquè així no ens molestarà ningú. (...)"